XNA de Ekrana Resim Çizdirme

Merhaba arkadaşlar bugün size XNA de ekrana resim çizdirmeyi göstereceğim.

İlk olarak projemizi oluşturuyoruz.

1

 

Visual Studio 2012 yi açıyoruz ve oradan “New Project…” diyoruz.

2

 

Açılan ekrandan ise “XNA Game Studio 4.0″ ı ve oradan “Windows Phone Game (4.0)” ı seçiyoruz. Ben proje adını “XNAResimCizdirme” olarak yapıyorum ve burada isim size kalmıştır. En son olarak ise “OK” butonuna basarak projemizi oluşturuyoruz.

3

 

Projemiz açıldıktan sonra content kısmından kullanacağımız resmi projeye ekliyoruz. “XNAResimCizdirmeContent(Content)” kısmına sağ tıklıyoruz. Oradan “Add” diyoruz ve sonra da“Existing item…” e tıklıyarak projemize ekleyeceğimiz resmi seçip ekliyoruz.

4

 

Gördüğünüz gibi yukarıda resim dosyamız projeye eklenmiştir.

NOT: Burada resimde dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta da resim transparan olacak ve .png  uzantılı olarak kullanman gerekiyor.

5

 

ilk olarak iki boyutlu resim dosyamızı oluşturuyoruz ve bunun bulunacağı konumu belirliyoruz. Konumu ayarlarken deneme yanılma yöntemini kullanmak zorunda kalıyoruz.

6

 

Emülatör yukarı da ki gibi iken resim çizileceği konum sol üst köşe (0, 0) konumu olarak alınır ve ona göre konumu belirlenip çizdirilir.

7

 

Şimdi ise yukarıdaki gibi Intialize() metodunun içine tanımladığımız uçak nesnesine resim dosyasını tanımlıyoruz.

8

 

 

En son olarak ta resmimizi ekrana çizdiriyoruz.

NOT: Bura da spriteBatch.Begin() ve spriteBatch.End() metodlarını kullanmanız gerekecek ve bunları tanımladıktan sonra bütün resim çizimlerini bu metodların arasına yazıyoruz. Eğer bunları eklemezsek resmimizi ekrana gelmeyecektir.

Bu metodların da arasına yukarıda ki gibi resim çizdirme kodumuzu yazıyoruz ve projemiz bitiyor.

9

 

Evet gördüğünüz gibi arkadaşlar yukarıda ki gibi uçağımızı istediğimiz konumda ve şekilde ekranımıza çizdirmiş bulunmaktayız.  🙂

Bir Cevap Yazın